Agrument


Dnevni odzivi, komentarji in pomisleki v 1000 znakih, v katerih gojimo divjo misel kiselkastega okusa. Vsi naši natipki so sveži, pripravljeni po lastni recepturi in ne vsebujejo €-jev. Agrument je kolektiven projekt uredništva z več kot petnajstimi člani.

El pueblo unido

Naši predstavniki oblasti mnogokrat leporečijo o dialogu in enotnosti, v isti sapi pa iz partikularnih in pritlehnih vzgibov vnašajo razdor med nas. Da le ostanejo na oblasti, so pripravljeni storiti vse; integriteta se je umaknila pohlepu, kolektivizem individualizmu.

Po mnenju turške novinarke in pisateljice Ece Temelkuran moramo na novo osmisliti solidarnost, saj smo zaradi umetno ustvarjene polarizacije izgubili voljo do skupnostnega življenja, ki predstavlja steber vsake družbe. V spomin si moramo priklicati motivacijske skupnostne momente, kjer smo bili mi in naš glas pomembni ter smo se skupaj lahko uprli škodljivim politikam, kot je bila npr. novela zakona o vodi.  

Javnomnenjske raziskave kažejo, da delo vlade kot neuspešno ocenjujeta dobri dve tretjini vprašanih, a kljub temu ostajamo sužnji politikov brez legitimnosti. Če si drznimo verjeti v boljšo prihodnost, lahko tudi storimo vse, kar je v naši moči, da jo bomo dosegli. Z apatijo in črnogledostjo bomo le ostali, kjer smo.


Naroči se na objave! Želim, da mi sveže spisan agrument dostavite na mejl!
RSS

Vesel božič!

Božič je eden največjih, če ne največji krščanski praznik, ki obeležuje Jezusovo rojstvo, a morda je še bolj kot to – družinski praznik. Ne glede na to, ali smo religiozni ali ne, se za božič odpravimo domov, se obkrožimo z bližnjimi, se obdarujemo in praznično pogostimo.

Hkrati je božič vsako leto tudi priložnost in opomin, da preštejemo svoje blagoslove in privilegije ter sočustvujemo s tistimi, ki imajo manj sreče. Božični čas ne prinaša le zapravljanja denarja v trgovinah, ampak tudi njegovo porabo za dobrodelne namene in akcije. 

Gre za tipičen slovenski kavelj 22: solidarnost in pomoč sta ganljivi in inspirativni, dejstvo, da pa se mora vedno več ljudi zanašati nanju, pa nadvse problematično. Nevladne organizacije pogosto opravljajo delo državnih institucij, ljudje z donacijami lastnih sredstev pa predstavljajo neke vrste socialni korektiv. Nihče ne bi smel biti v situaciji, ko mora biti hvaležen za pomoč pri osnovnem preživetju; slednje bi mu morala zagotoviti socialna država.


Intelektualne lastnine ne damo!

V Afriki je cepljenega manj kot 10 % prebivalstva. Farmacevtska industrija vztraja pri retoriki, da cepiva zoper covid-19 lahko proizvaja le peščica podjetij, a po poročilih HRW jih je sposobnih proizvajati več kot sto po vsem svetu, vključno z osmimi afriškimi. 

Afrika se mora že od začetka pandemije zanašati na miloščino t. i. razvitih držav in njihovih donacij cepiv, ki pogosto prispejo tik pred iztekom roka uporabnosti. Program COVAX je nov sinonim za neučinkovitost. Rešitev je drugje: BioNTech, Moderna in Pfizer bi lahko prenesli svoje tehnologije v Afriko, a podjetja želijo popoln nadzor in se oklepajo svoje intelektualne lastnine, s katero lahko tržijo milijarde še naslednjih nekaj let. 

Zahodne vlade, ki so ta podjetja tudi financirale, bi lahko prisilile farmacevtske gigante k delitvi njihovih tehnologij, toda tega niso, po vsej verjetnosti pa tudi ne bodo storile. Kot da je tudi njim v interesu – kapital. 


Iz devetdesetih v sedanjost

Če smo pred kratkim obiskali katerega od velikih kinematografov, nas je s platna nagovoril napovednik za nov Top Gun film, po vsej verjetnosti pa mu je sledil še napovednik za novo Matrico. Medtem nas na spletu čakajo – ali pa nas bodo v kratkem – obuditve, nadaljevanja ali združitve zasedb serij preteklih desetletij; od Prijateljev in Seksa v mestu pa do Princa z Bel-Aira in Queer as Folk. 

Porast interesa za kultne serije in filme našo nostalgijo uspešno pretvarja v tržno nišo. Oživitve starih vsebin so za industrijo zanesljiva naložba, kar je še posebej dobrodošlo v luči hudih izgub na račun pandemije. 

Zahodnjaškemu milenijcu, ki ga je že pred pandemijo covida pestila epidemija osamljenosti, ni prijetno ne v družbi ne v osami, zato se še najraje obkroža s televizijskimi prijatelji. Kot na družbenih omrežjih preverjamo, kako živijo naši nekdanji sošolci, si bomo seveda ogledali tudi, kaj se 20 ali 30 let kasneje dogaja z našimi ljubljenimi – in osovraženimi – fikcijskimi liki.


Po Hojsu in Hojsu – Hojs

Padla je še sedma letošnja interpelacija, druga zoper ministra Hojsa.

Poslanec NSi Černigoj je poslancem opozicije med maratonsko sejo dejal, da živijo v vzporednem svetu. In res se zdi, da v domačem političnem razkolu ne gre več le za dva nasprotujoča si pogleda, pač pa za dva med sabo izključujoča se načina naseljevanja sveta.

Naivno bi bilo reči, da sta ta dva svetova posledica različnih etičnih in političnofilozofskih izhodišč in nazorov. Prav tako v dveh svetovih ne živimo zato, ker bi radikalno drugače gledali na "resničnost" – na dejanske dogodke, kot sta npr. pandemija in protesti – ali pa drugače razumeli besedi, kot sta "lažnivec" in "odstop". Zdi se, da je temeljni razkol na neki drugi liniji, in sicer na liniji osnovne spodobnosti.

Seveda so že pred to vlado obstajali korupcija, klientelizem, nepotizem, tudi pijanost od moči in položaja. A točka preloma je, da so doslej politiki tovrstne zdrse in prakse poskušali prikrivati, danes pa se z njimi brezsramno trkajo po prsih.