Agrument


Dnevni odzivi, komentarji in pomisleki v 1000 znakih, v katerih gojimo divjo misel kiselkastega okusa. Vsi naši natipki so sveži, pripravljeni po lastni recepturi in ne vsebujejo €-jev. Agrument je kolektiven projekt uredništva z več kot petnajstimi člani.

Kdo je tu nor?

Nova24 nam je spet postregla z bonbončkom: anketo, na katero je odgovorilo vsaj 2800 uporabnikov, so med glasovanjem spremenili. Odgovor, ki je kritiziral vlado, je bil reformuliran tako, da ji izraža podporo: ne glede na to, kaj izberete, na koncu vlado podpirate!

Pri mahinacijah so bili ujeti, nakar so objavili zapis o hekerskem napadu na njihovo spletno stran, ankete pa tudi v celoti (začasno) ukinili. To je že drugič v zadnjih mesecih, da so neznani vdiralci okrivljeni za spodrsljaj Janševih PR vojakov. Nova24 je kot dokaz za napad izpostavila zaznane IP naslove iz drugih držav. Tuj IP naslov je lahko posledica uporabe storitve VPN, pa tudi če ni, to ne dokazuje hekerskega vdora. Vprašanje pa pravzaprav ni več pomembno, saj so tudi to vsebino na Novi24 že – umaknili s spleta. 

Nova24 se tako sooča z novo težavo: če lahko aktivni državljani organizirano vplivajo na rezultate anket, kako naj zagotovijo "uravnoteženo" glasovanje? Njihova rešitev je, da javno mnenje preprosto ukinejo!


Naroči se na objave! Želim, da mi sveže spisan agrument dostavite na mejl!
RSS

Prikrito oglaševanje slepim in slabovidnim

Slepi se srečujejo z istimi banalnostmi kot vsi ostali. Hodijo v službo, se družijo s prijatelji in – kot se za 2020 spodobi – skrolajo Facebook. Da ostanejo v stiku s svojimi najbližjimi, uporabljajo bralnike – programe, ki preberejo, kaj piše na zaslonu. To ni vedno enostavno, zato obstajajo standardi oblikovanja spletnih vsebin, da so te prijazne bralnikom.

Priznamo, tudi na DJND je čas, da svoje spletne vsebine dodatno označimo, saj so slepi velikokrat prikrajšani za prijazno spletno izkušnjo. Še huje pa je, ko so zaradi slepote aktivno zavedeni. Izkazalo se je namreč, da Facebook vsaj dve leti oglasov za slepe ni označeval, temveč jih je bralnikom prikazoval kot uporabniške vsebine.

Prikrito oglaševanje je prepovedano z Zakonom o medijih, ki pa ne pokriva te spletne platforme, in s 6. členom slovenskega oglaševalskega kodeksa. "Oglaševanje mora biti že na prvi pogled prepoznavno kot oglaševanje," njegova žrtev pa niso le slepi, temveč skoraj vsi, ki prisluhnemo "influencerjem".


Brezposelnost v času epidemije

Število obolelih in umrlih po svetu za koronavirusom je le del grozljivih statistik v času epidemije – kolateralna škoda bo precej vidna tudi na trgih dela. 

Napovedi predvidevajo, da bo v Evropi najhujše v Grčiji in Španiji, kjer naj bi brezposelnost dosegla slabih 20 %. Obe gospodarstvi, ki sta bili izjemno prizadeti tudi v prejšnji gospodarski krizi, močno slonita na turizmu in imata visok delež začasnih in pogodbenih delavcev. A jug Evrope ni edini, ki je ogrožen. Tako visokega števila brezposelnih vse od 70. let ne pomnijo niti v Združenem kraljestvu, v ZDA je brezposelnost višja kot v času velike depresije, v Indiji pa je število registriranih brezposlenih samo v enem mesecu naraslo iz 7 % na kar 26 %. Nezaposlenost strmo narašča tudi pri nas. Na drugi strani pa so ameriški milijarderji svoje bogastvo v zadnjih dveh mesecih povečali za 15 %.  

Jasno je, da se v pravičnejši svet ne bomo kar zbudili, ampak si bomo morali zanj aktivno prizadevati. Se vidimo v petek na kolesih


Abecedarij svobode govora: fake news

Še vedno velja: medij je sporočilo. Fake news ali lažne novice se od klasične propagande bolj kot po vsebini ali namenu ločijo po značilnostih, ki jih določa njihov medij – splet. Propagando poganja enosmerna komunikacija, od zgoraj navzdol. Gre za ideološko intepretacijo dogodkov in prikrajanje dejstev. Šolski primer, Goebbelsov medijski stroj, je gradil celoto na podlagi izključevanja iz nje: s širjenjem soražnosti do arbitrarno izbranih skupin prebivalstva.

Lažne novice nimajo tako centraliziranega vira oz. se ne širijo linearno. Propaganda je za nas risala verzijo "resnice", ki je ustrezala nosilcem družbene moči, lažne novice pa so privlačne zato, ker dajejo vtis, da s širjenjem "alternativnih dejstev" tako "resnico" preizprašujejo. A da bi videli, da se dejansko ne zoperstavljajo propagandi, pač pa znanosti, dejstvom in kritični misli, ki so z njo že davno obračunali, je treba pogledati le njihovo najbolj obsceno in do ekstrema prignano pojavnost, t. i. teorije zarote.


Fašistično vstajenje

13. julija bo minilo sto let od fašističnega požiga Narodnega doma, tedanjega središča Slovencev v Trstu. Fašisti so takrat s sklicevanjem na talionsko pravo zahtevali maščevanje za splitske nerede.

Stoletje po požigu Narodni dom še vedno ni v slovenskih rokah. Skrajna desnica, ki se zgleduje po fašističnih idolih, se na vse pretege trudi, da bi preprečila vračilo stavbe slovenski skupnosti. Z zavajanjem, manipulacijami in izkrivljanjem zgodovine trdijo, da “Narodni dom ni nikoli bil slovenski”. V tržaškem svetu celo grozijo z odhodom iz koalicije, če bo sprejet sklep o vračilu stavbe.

Morda bi lahko novodobni nestrpneži raje prebrali kakšno zgodovinsko knjigo ali pa vsaj zapis na italijanski Wikipediji, ki požig umešča v širši okvir. Zgodovina sobivanja v Furlaniji - Julijski krajini je pestra in kompleksna, kar zelo dobro oriše dokumentarni film Požig

Birokratski postopek vrnitve je dolgotrajen in zapleten, a simbolna predaja ključev bo v juliju, kar je vsekakor korak v pravo smer.