Ta teden je udarila novica, da Instagram na sedmih pomembnih trgih začenja s testom verzije aplikacije, v kateri so lajki prikazani samo uporabnikom, ne pa tudi njihovim sledilcem. Odločitev je šokirala številne poslovne analitike, saj se Instagramu kratkoročno zagotovo ne splača, a zdi se, da je dolgoročna prihodnost Instagrama varnejša, če se znebijo toksičnega štetja lajkov in preživijo zamero najbolj aktivnega dela svoje skupnosti.
Instagramovi oblikovalci niso edini, ki so dojeli, da družbena omrežja ne smejo delovati kot tekmovanje. Priča smo širšemu trendu "demetrifikacije": YouTube od konca maja denimo zaokroža število sledilcev, Twitter je že marca preoblikoval svoje "replyje" tako, da lajki in ritviti niso več prikazani, če uporabnik ne klikne, da ga zanimajo podrobnosti.
Zanimivo, da je futuristični internetni umetnik Ben Grosser demetrifikacijo predvidel že leta 2012, ko še ni imela niti imena. Tokrat tudi trg potrjuje, da je naslednja generacija družbenih omrežij že tukaj!